SlideShow

0

TaHun PeRuBaHaN

pelik x tajuk post aku kali nie??
pelik jgk kan..banyak maksud di sebalik tajuk post aku kali nie..
macam2 tafsiran boleh dibuat..
tapi fokus aku adalah pada status a.k.a single to married...
best jgk kan..
tahun nie ramai kawan2 sebaya aku akan berubah status dari single kepada married..
ada yang dah bertunang tahun lepas, tahun nie plk nak kawin..
ada yang nak tunang tahun nie, kawin pun tahun nie jgk (eheeeem)
anak2 dara ofis sebaya aku pun tunggu turn untuk menamatkan zaman dara masing2..
ada bulan Feb nie, bulan Jun, July and lastly after eid..
anak2 dara tengah tunggu turn, tapi yang staff teruna xtau arah tujuan lagi..
lambat lagi kot..alasan diaorang, lelaki kawin lambat xper..xde istilah teruna tua..
tapi bagi aku istilah bujang lapuk ada je kan..hehehhe
macam citer P.Ramlee tue..
ada kawan aku tanya apa perasaan yer nak kawin??
berdebar x??
bakal pengantin tue kata, dia xrasa apa2 pun..xteruja pun..
heran kan...dia tanya pendapat aku..
bagi aku, tue semua mungkin bisikan syaitan..syaitan mesti tak suka perkara yang baik apatah lagi bila nak menyatukan dua insan ke arah hubungan halal a.k.a membina masjid nie..betul x..
jadi aku nasihatkan dia dan ingatkan diri aku, lawan bisikan syaitan tue..
sekarang nie, asal berkumpul jer, topik persiapan kawin yang dibincangkan..
nak tempah kad jemputan, pelamin, hantaran, warna baju and macam2 lg la..
resam orang nak kawin..
bila dah kawin, lain citer plk kan..
mesti berkumpul bincang pasal anak2 plk..
anak nak minum susu apa (susu ibu la paling baik), nak pakai lampin jenis apa, pengasuh nak cari mana and macam2 lagi la..
begitulah graf hidup seorang manusia..

0 comments:

Post a Comment